Vi vågnede kl. 2 – ikke fordi vi skulle op førend kl. 3 – men Jan var i træning med at komme tidligt op, og jeg var bare overspændt 🙂 I lufthavnen fik vi som altid en god og hurtig betjening, det eneste der tager tid, er al den kyssen og krammen og ønskerne om god ferie! Heldigvis var det en stille morgen, så de havde tid til at snakke med os, når vi nu var så tidligt på den.
Selve flyveturen var ok, længere end nødvendigt, fordi vi skulle samle finner op på vejen – på hjemvejen flyver vi direkte, hvilket er den måde, vi foretrækker det på, når det nu skal være… Men for 1948 kr. kan man jo ikke forlange det helt vilde.
Vi sad på Economy Plus, hvilket giver lidt større sæder, lidt mere benplads, mad (som var 1 tør ostebolle – 3 retter (skaldyrssalat, oksekød i karry og panacotta – hvilket lyder fint, men det var røvsygt) og endnu 1 tør ostebolle inden landing) og fri adgang til deres entertainment.
Jeg fik set John Mogensen-filmen, Så længe jeg lever – hvilket han jo ikke gjorde så længe. Han blev 48 år – det er jeg også, og jeg har bestemt ikke lyst til at stå af endnu…
Jan sad bare med sine nye Bose-høretelefoner, som kan lukke lyde ude, med et sagligt smil og hans musik i ørerne. Jeg er ved at vænne mig til, at jeg skal skubbe lidt til ham eller gestikulere for at få hans opmærksomhed.
Vi landede 20 minutter før tid, men alligevel ventede vi da – 3 fly som landede samtidig – mere end en time på vores bagage – og svedte som svin…. Men vi fik den, og da vi kom ud, fandt vi hurtigt Mo 🙂
Mo har jeg fundet på Tripadvisor, hvor han blev varmt anbefalet, og vores kollega var her 2 uger før os, og jeg havde givet hende hans detaljer, så hun havde også brugt ham og påstår, at han reddede deres ferie 🙂
Det tog ca. 40 minutter at køre, så vi havde god tid til at snakke med Mo, om de to ture vi gerne vil afsted på. Vi gider ikke krokodillepool og andre turistting, men vi vil gerne se noget lokalt, markedet, fiskemarkedet og en skole.
Han vil også hjælpe mig til at få noget god massage af en lokal – det gælder for os om at støtte de lokale, når vi kan.
På vejen til hotellet stoppede vi først for at købe et SIM-kort til Jan. Men jeg havde læst så meget om, hvor elendigt wifi er her, så vi købte også et til mig 🙂
Næste stop var for at veksle penge – igen hos en, som Mo kender. Vi fik også en fin kurs. Noget bedre end den her på hotellet – og så kunne Mo få sine penge for SIM-kort tilbage.
Mo er virkelig rar, så vi glæder os til at komme på udflugt med ham. Han er også nem at få til at grine, så det skal nok blive hyggeligt!
Vi kom forbi Bungalow Beach, hvor min mor og jeg boede sidste gang, jeg var her i 2006 – jeg kunne genkende en del af det – men der er sket noget.
Vejene er stadig overvejende uasfalterede og med rødt støv. De har dog fået et enkelt lyskryds.
Hotellet er 2*, men her er pænt, rent og rimeligt hyggeligt. Vores værelse er simpelt, men stort. Vi startede med at leje et køleskab, for i den varme er det de knapt 300 kr. værd at have kolde drikkevarer på værelset!
De kom 2 mand med køleskabet, som er lidt mindre end et halvt køle/fryseskab hjemme. Men det er jo rigeligt til her. De afsatte nogle stort set usynlige mærker på gulvet, så pigen (Jenki) gik og kom tilbage og vaskede gulvet.
Hun var enormt sød og snaksaglig, så hun fik en chokoladekiks og et stykke af min medbragte plesken (sukkerbrødskage med banan).
Da vi endelig havde pakket ud og skyllet rejsesveden af os, var kl. næsten 20, så vi spiste bare på hotellet – Jan havde ikke sovet meget på flyet, jeg sov vel 4-5 timer. Vi fik hver en asiatisk ret. Jan med oksekød, jeg med kylling og cashews – og de smagte begge fint.
Da vi lagde os til at sove lidt før kl. 22, var det 21 timer siden, at vi stod op 🙂 Jan sagde, at det jo ikke var mange timer siden, at JEG havde sovet! Men misundelse er en grim ting…. 🙂