Vi gik ned og spiste morgenmad, og den var heldigvis bedre end sidst, vi spiste på Hilton. De andre kom dryssende lidt efter lidt, altså dem, som ikke havde taget et tidligt tog.

Vi dasede bare på værelset og nød at have internet (tak til CPH for 3likehome ellers havde vi ikke Facebook). Jan havde stadig småfeber og snor, og jeg var udmattet af den dårlige mave, al den aktivitet og den elendige føde i Nordkorea.

Vi havde fået sen udtjekning, så vi skulle først ud af værelset kl. 14:30 (vi skulle til lufthavnen senest kl. 17), så vi var ikke hjemløse så længe. Vi sad i en lounge på hotellet sammen med resten af gruppen – vi var 9, som skulle med samme fly, og andre skulle til forskellige steder i verden.

Vi gik til KFC for at hente frokost, så vi ikke skulle forlade os på maden i lufthavnen (det var godt tænkt, for der var virkelig ikke meget at komme efter). Desværre smagte det heller ikke særligt godt, men jeg har nu aldrig været vild med KFC.

Vi bestilte 3 taxaer og fik klemt 3 personer, 3 kufferter og 3 rygsække ind i vores. Lidt af en præstation!

Der var ingenting i lufthavnen – og flyet var forsinket. Ikke at det blev oplyst nogen steder, men Jan havde en app!

Vi ankom til Beijing uden sværdslag, og så kom en udfordring! Vi havde kun 40 RMB tilbage, og ikke en af de 5 ATMs i lufthavnen ville tage nogle af mine kort. PANIK!

Nå, men vi fandt en taxa – efter at have takket nej til en privat taxa til 200 RMB – og blev kørt til hotellet for 35 RMB!

Morgenmaden var ikke inkluderet, men vi fandt en Subway, der ikke tog kort…. og heldigvis lå der en bank rundt om hjørnet, hvor vi kunne hæve kontanter! Så vi fik morgenmad – og sodavand.

Kl. 12 drog vi mod lufthavnen, hvor vi sad i China Airways 1 class lounge (gratis takket være Priority Pass), og de havde pasta med kødsauce (jubel) og mange andre lækkerier.

Flyturen hjem gik også uden større problemer. Christian fra gruppen var med samme fly, men han kunne ikke få plads på vores række, men vi fik sagt farvel til ham ved bagagebåndet i CPH, hvorefter vi tog en taxa hjem – med den flinkeste chauffør, som endda gav hånd, da vi steg ud, fordi jeg takkede ham for godt selskab 🙂

Vores lokale Rema åbnede dagen, før vi landede, så mens Jan tog lasagne ud af fryseren og begyndte at varme, hoppede jeg straks på cyklen og susede i Rema, så vi kunne få salat, ingefær til te og hvad vi ellers manglede. (Faktisk nåede jeg 4 gange i Rema på de første 3 dage).

Næste dag vi trætte, men glade for at være hjemme. Vi havde inviteret Maria og Anna til middag, og de tilbød skam også at udsætte, hvis vi var trætte, men pigerne kommer tidligt og kører tidligt, så det var faktisk perfekt – mad skulle vi jo have alligevel, men det er nu rart med selskab, når man skal holde sig vågen.

Jeg lavede en kæmpeportion boller i karry, og vi havde en hyggelig aften sammen.

Og ja – naturligvis havde vi pakket ud og vasket alt tøjet, inden vi gik i seng om lørdagen 🙂